Соларис испао из трке Фото: Архива
Конзорцијум који чине „М. П. Н. промет доо”, „Уникредит лизинг Србија” и „С-лизинг доо” имао је исправну понуду за разлику од конкурента, саопштили из града
Нови „солариси” неће ипак стићи на градске улице, иако је ова пољска компанија понудила нижу цену на тендеру ГСП „Београд” за набавку 100 зглобних аутобуса.
Нова зглобна возила за потребе највећег градског превозника набавиће конзорцијум који чине „М. П. Н. промет доо”, „Уникредит лизинг Србија” и „С-лизинг доо” јер је он, како су саопштили из ГСП-а, дао исправну понуду.
„Соларисова”, како је истакнуто, није испунила захтеве наручиоца.
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ЛОЖИОНИЦА У БЕОГРАДУ НА ВОДИ ПОСТАЈЕ КРЕАТИВНИ ЦЕНТАР. РАСПИСАН КОНКУРС
Пољска компанија „Соларис” доставила је повољнију понуду од 39,6 милиона евра са ПДВ-ом, а другу понуду тешку 41 милион евра са ПДВ-ом доставила је поменута група понуђача.
– После прегледа и оцене документације, достављена понуда групе понуђача: „М. П. Н. промет доо”, „Уникредит лизинг Србија” и „С-лизинг доо” оцењена је као одговарајућа и прихватљива, док је понуда понуђача „Соларис” одбачена јер није испуњавала формалне услове да би се финансијска понуда уопште разматрала – наведено је у саопштењу ГСП-а.
Позив за набавку 100 зглобних аутобуса на компримовани природни гас ГСП „Београд” објавио је 28. јуна.
ГСП се определило за начин финансирања финансијским лизингом због погодности у вези са пројектом „зелене линије”, који подразумева да се, после пуштања у саобраћај ових аутобуса и искључења старих дизел аутобуса, остварује право на повраћај дела инвестиције у висини од 10 одсто или три милиона евра.
Тај новац највећи градски превозник има намеру да искористи за куповину нових електричних аутобуса. Понуде за куповину 100 зглобних возила отворене су 9. августа.
Ово је прва набавка потпуно нових зглобних аутобуса од 2013. када су у мандату Драгана Ђиласа купљени „солариси”.
Када је убрзо град преузела власт на челу са СНС-ом, куповина „солариса” је у више наврата оцењивана као лош потез, скупа набавка, али и као директна штета за домаће произвођаче аутобуса, пре свега „Икарбус”. Истицано је тада како ће се та пракса променити.
У међувремену јесу куповани „Икарбусови” аутобуси, али потом је и садашња власт почела да купује стране соло аутобусе, а сада и зглобне. Јер, иако се за сада не наводи који нови зглобни аутобуси ће ускоро стићи у Београд, по свему судећи то би могли да буду турски јер је управо компанија „М. П. Н. промет” била својевремено добављач за соло турске БМЦ аутобусе који су на улицама Београда.
Поводом јавне набавке за куповину 100 зглобних аутобуса недавно су се огласили и представници Центра за локалну самоуправу, када су од града затражили да продужи тендер за куповину нових 100 аутобуса на гас за 45 дана јер, како су нагласили у саопштењу, више потенцијалних понуђача је то тражило, али су одбијени.
У ЦЛС-у тада су оценили да таква пракса „подгрева сумњу да је тендер унапред договорен за једног турског произвођача”.